جراحی با یک قرص برای درمان دیابت نوع 2

تاریخ ارسال:2018-06-13

جراحی با یک قرص برای درمان دیابت نوع 2

در دیابت نوع 2، بدن به درستی به انسولین پاسخ نمی دهد؛ هورمونی که به سلول ها برای تبدیل قند خون یا گلوکز به انرژی کمک می کند.

پانکراس، یا ارگان تولید انسولین، تلاش می کند با افزایش تولید انسولین، جبران کند. اما در نهایت، این کافی نیست و سطح گلوکز شروع به افزایش می کند و این شرایط را برای پیش دیابت، و سپس دیابت نوع 2 مهیا می کند.

اگر دیابت بدون درمان باقی بماند، قند خون بالا می تواند به اختلالات شدید در سلامتی منجر شود که شامل آسیب به اندام هایی نظیر چشم ها، کلیه ها و قلب می شود.

تقریبا 90-95 درصد از 30 میلیون نفر در ایالات متحده که دیابت دارند از نوع 2 است. این بیماری اغلب در بزرگسالان 40 ساله و بالاتر در حال گسترش می باشد، اما در بچه ها و نوجوانان نیزبیشتر و بیشتر تشخیص داده می شود.

محققان خاطرنشان می کنند که جراحی بای پس معده یکی از معمول ترین روش های کاهش وزن برای درمان چاقی در ایالات متحده و در سطح جهانی است. این یک کیسه معده کوچک ایجاد می کند و به طور موثر سبب می شود که مواد غذایی از “بخش قابل توجهی از معده” و بخشی از روده کوچک کنار گذاشته شود.

محققان موادی(LuCI)  را مهندسی کرده اند که به طور موقت روده کوچک را پوشانده و میزان گلوکز را که در جریان هضم وارد جریان خون می شود، کاهش می دهد.

دانشمندان این مواد را برای درمان غیر تهاجمی  دیابت نوع 2 که به اندازه جراحی موثر باشد توسعه داده اند.

هدف این است که به محض بلع غذا در روده،LuCI  یک پوشش موقتی را ایجاد می کند و چند ساعت بعد به صورت  بی خطر حل می شود.

مقاله ای که در مجله Nature Materials منتشر شده، گزارش می دهد که چگونه این ماده، روده را به صورت موقت در موش ها می پوشاند و به عنوان یک مانع  برای جذب مواد مغذی و بالا رفتن قند خون عمل می کند.

پروفسور جف کارپ؛ بیو زیست شناس و پژوهشگر بریگهام و بیمارستان زنان در بوستون می گوید: ما یک قرص را پیش بینی می کنیم که بیمار می تواند قبل از غذا مصرف نماید و به مدت طولانی روده را بپوشاند و اثرات جراحی را به طور طبیعی کپی کند.

https://www.nature.com/articles/s41563-018-0106-5

https://www.medicalnewstoday.com/articles/322113.php

دیدگاهتان را بنویسید