تولد سلول های جدید مغزی یا “نوروژنز” برای درمان بیماری آلزایمر

تاریخ ارسال:2018-04-23

تولد سلول های جدید مغزی یا “نوروژنز” برای درمان بیماری آلزایمر

پژوهش های جدید توسط دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو نشان می دهد که هیپوکامپ انسان یا منطقه ای از مغز که برای حافظه و یادگیری مهم است، ساخت سلول های جدید را در دوران کودکی متوقف می کند.

یافته هایی که در مجله Nature منتشر شده اند، بر شعله های بحث در مورد توانایی مغز انسان، برای درمان خود از طریق “نوروژنز” یا تولد سلول های جدید مغز دمیده است.

آرتورو آلوارز بویلا، استاد پزشکی جراحی اعصاب که در دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو (UCSF) و سرپرست آزمایشگاهی که درپس این مطالعه کار می کند، توضیح می دهد: اگر نوروژنزی(تولید نورون های جدید) در هیپوکمپ بزرگسالان رخ دهد این یک پدیده بسیار نادر در انسان است، و این به پرسش ها در مورد مشارکت مغز در بازیابی یا کارکرد نرمال آن افزوده است.

این مطالعه، شواهد رو به رشدی را نشان می دهند که درمان اختلالات مغزی مانند بیماری آلزایمر با ارتقای نوروژنز برای جایگزینی سلول های جدید مغز با نورون هایی که از طریق بیماری نابود می شوند، امکان پذیر می گردد.

با این حال، نویسندگان بی باک به جای این، پرسش های جدیدی را مطرح می کنند که یافته های آنها را افزایش داده است، مانند آن که چگونه مغز انسان سازگاری می کند یا می آموزد اگر نمی تواند نورون های جدیدی ایجاد کند؟

دانشمندان پیشنهاد می کنند که پاسخ های این سوال شاید یک مسیر حتی بهتر برای درمان های جدید برای بیماری های مغز باز نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید