تا به حال، پژوهشگران سازوکار ارتباط دیابت و چربی شکمی را نمی دانستند

تاریخ ارسال:2018-04-23

تا به حال، پژوهشگران سازوکار ارتباط دیابت و چربی شکمی را نمی دانستند

در حال حاضر مردم می دانند اضافه وزن یا چاقی سلامتی شکننده ای را در پی دارد، ولیکن مردم نمی دانند که چربی شکم مضرترین نوع چربی و اضافه وزن برای سلامتی آن ها به حساب می آید.

تا به حال، پژوهشگران سازوکار ارتباط بین چربی شکم و دیابت را نمی دانستند، اما اکنون آن ها نشان می دهند که یک آنزیم تولید شده توسط کبد چگونه خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

دکتر تاباس و همکارانش از موش های چاق استفاده کردند تا آزمایش کنند که آیا مسدود کردن آنزیم DPP4 التهاب درچربی شکم را کاهش می دهد یا نه.
پژوهشگران بر روی آنزیم DPP4 تمرکز نموده اند، زیرا افرادی که دچار دیابت شده اند، مهار کننده DPP4 می تواند به آنها کمک کند تا علایم خود را مدیریت کنند. مهار کننده های DPP4 با تاثیر برآنزیم مزاحم هورمون های بالا برنده انسولین، کار می کند.

البته مهار کننده های DPP4 در کبد اثر ضد التهابی بیشتری بر چربی های شکمی در مقابسه با روده اعمال می کنند، که این نیز به تداخل ماکروفاژها در کارکرد مهارکننده های مزبور بر می گردد. مهار کننده های DPP4 همچنین باعث کاهش قند خون می شوند.

رِپاگلیناید؛ قند خون را با تحریک آزادسازی انسولین از پانکراس کاهش می دهد. قرص های 0.5، 1و 2 میلی گرم رِپاگلیناید در داروخانه ها با نسخه پزشک عرضه می شوند.