شش نوع اختلال افسردگی بر اساس طبقه بندی دانشکده پزشکی هاروارد

تاریخ ارسال:2018-04-22

شش نوع اختلال افسردگی بر اساس طبقه بندی دانشکده پزشکی هاروارد

تاب و تحمل افسردگی نه تنها سخت است، بلکه عامل خطر برای بیماری های قلبی و دمانس(آلزایمر) به حساب می آید. شش نوع افسردگی بر پایه دسته بندی دانشکده پزشکی هاروارد در پی می آید:

1. اختلال افسردگی مزمن اغلب به نام افسردگی خفیف، افسرده خویی یا “دیس تایمیا” شناخته می شود. شرح حال فرد بیمار، نشانه های افسردگی را در 2 سال گذشته نشان می دهد.این افراد معمولا می توانند زندگی روزمره خود را مدیریت کنند، اما با لذت و تفریح کمتر.

2. افسردگی اساسی می تواند با خلقی بسیار تیره و تاریک حتی به افکار خودکشی منجرگردد.

3. اختلال عاطفی فصلی اغلب در طول روزهای پاییز و زمستان رخ می دهد. کمبود نور خورشید و تغییر الگوهای خواب به این وضعیت کمک می کند.

4. اختلال دوقطبی شامل علایم افسردگی خفیف یا اساسی می باشد. با این حال، این علایم افسردگی قبل یا بعد از یک دوره پُرانرژی و تحرک بالا که به عنوان حالت مانیا یا هیپومانیا شناخته می شوند، بروز می کند.

5. افسردگی پس از زایمان می تواند در طول و پس از بارداری بر زنان تاثیر بگذارد. این افسردگی می تواند خفیف یا شدید باشد.6. اختلال ناخوشی قبل از قاعدگی یک نوع شدید سندرم پیش از قاعدگی است که آن را PMS نیز می نامند.

قرص های(37.5 و 75 میلی گرمی) ضد افسردگی ونلافاکسین برای درمان اختلال اضطراب فراگیر و نیزدردهای نوروپاتیک تجویز می شوند. ونلافاکسین باز جذب نوراپی نفرین و سروتونین را مهار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید