تشخیص بیماری آلزایمر 15 -20 سال پیش از بروز آن با استفاده فن آوری حسگر مادون قرمز

تاریخ ارسال:2018-04-22

تشخیص بیماری آلزایمر 15 -20 سال پیش از بروز آن با استفاده فن آوری حسگر مادون قرمز

یک گروه از محققان به توسعه یک آزمایش خون آشکارساز بیماری آلزایمر پیش از بروز نشانه های آن نزدیک شده اند. این آزمایش برای درک و درمان بیماری آلزایمر بسیار مفید خواهد بود.

?یکی از موضوعات مهمی که پژوهش درباره آلزایمر را با مانع روبه رو می کند این است که بیماری دیر تشخیص داده می شود. به دلیل گسترش آرام نشانه ها و تغییرات مغزی روش های ساده ای برای شناسایی بیماری آلزایمر وجود ندارد.

?تنها روش قابل اعتماد تشخیص، روش گران و وقت گیر توموگرافی گسیل پوزیترون (PET) و تجزیه و تحلیل مایع مغزی نخاعی (CSF) است.

?یکی از نشانه های بیماری آلزایمر، ایجاد ناهنجاری پلاک آمیلوییدی بتا در مغز است. آمیلویید بتا در مغز سالم وجود دارد، اما در افراد مبتلا به آلزایمر این پروتئین، ناجور ذخیره و انباشته می شود که برای سلول های عصبی سمی می باشد. گسترش پلاک های آمیلویید 15 تا 20 سال پیش از علایم آلزایمر شروع می شود.

?آزمایش خون جدید با استفاده از فن آوری حسگر مادون قرمز کار می کند که آمیلویید بتا را از خون استخراج می کند. دو نسخه از فن آوری حسگر مادون قرمز در فرکانس های مختلف برای تشخیص آلزایمر وجود دارد و محققان می توانند سطوح نسبی پروتئین سالم و ناسالم را اندازه گیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید