کارخانه داروسازی فارابی از استراتژیک‌ترین کارخانه‌های دارو در کشوراست

تاریخ ارسال:2018-09-26

کارخانه داروسازی فارابی از استراتژیک‌ترین کارخانه‌های دارو در کشوراست

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازدید از کارخانه داروسازی فارابی اظهار نمود شرکت داروسازی فارابی در تولید آنتی‌بیوتیک‌ها و در گروه‌های مختلف دارویی مشغول فعالیت است.

دکتر محسنی بندپی تصریح کرد شرایط فیزیکی، تولیدی و مواد اولیه این کارخانه، این اطمینان را می دهد که شرایط برای تامین برخی اقلام دارویی مورد نیاز جامعه فراهم است. باید نگرانی مردم را از بابت اعمال تحریم ها و استکبار جهانی با تکیه بر نیروها و دانش تخصصی شرکت های دانش بنیان کاهش داده و ظرفیت داخلی را بالا ببریم.

وی ادامه داد شرایط فیزیکی، تولیدی و مواد اولیه کارخانه داروسازی فارابی این اطمینان را می‌دهد که بتوان تعدادی از اقلام دارویی مورد نیاز کشور را تأمین کند که حدود ۴۹ تا ۵۱ درصد مواد دارویی را شامل می‌شود و نگرانی مردم را با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه ایجاد شده، از بین ببرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام رضایت از عملکرد شرکت داروسازی فارابی در عرصه سلامت و تامین دارو، با اشاره به نگاه و رویکرد ارزشمند شرکت فارابی علیرغم مشکلات مبتلا به این شرکت اظهار نمود مدیران فارابی می­توانستند با برخی صرفه جویی­ها و بی دقتی­ها کیفیت را فدا کنند، ولی این کار را به خاطر حفظ اعتماد مردم و استانداردها و حساسیت دارو انجام ندادند.

محسنی بندپی افزود با تکیه بر دانش تخصصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروهای داخلی متخصص، کارآمد و با انگیزه ظرفیت تولید داخل در اقلام دارویی موردنیاز کشور افزایش خواهد یافت. دشمن به دنبال جنگ اقتصادی و روانی و تحمیل این طرز تفکر بر مردم است اما کشور ایران از شرایط به مراتب سخت‌تری با تکیه بر مردم عبور کرده و تحت تأثیر این مسائل قرار نگرفته است و در مسائل اساسی مانند خدمات سلامت و مواد و تجهیزاتی که در این زمینه دریافت می‌کنند و همچنین در تأمین برنامه‌های معیشت عام و خاص به مردم اطمینان و امیدواری می‌دهیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت داروسازی فارابی در ابتداي اين بازديد که در روز پنجشنبه 22 شهریورماه جاری برگزار شد دکتر نادری علیزاده ضمن خوش آمدگویی به مقام عالی وزارت و همراهان، تشریح کرد در حال حاضر با درایت و حمایت­های همه جانبه دکتر رضوانی فر نه تنها بحران ویرانگر سال گذشته و ابتدای سال جاری در شرکت داروسازی فارابی مدیریت شده بلکه با تمهیدات به عمل آمده امید می­رود در کوتاه مدت وضعیت شرکت بهبود یافته و شرکت فارابی در مسیر و جایگاه واقعی خویش قرار گرفته و سود آوری خود را مختص نماید. مدیرعامل شرکت داروسازی فارابی افزود کمبود نقدینگی را مهم­ترین مشکل صنعت داروسازی عنوان نمود و با توجه به حساسیت و اهمیت تولید و تامین داروهای مورد نیاز کشور در شرایط کنونی خواستار حمایت نهادهای تصمیم­گیر در این زمینه در جهت رفع مشکل مذکور گردید.

کد خبر:97790180 تاریخ مخابره:23/06/97

دیدگاهتان را بنویسید