قند خون بالا منجر به دیابت نوع 2 نمی شود!

تاریخ ارسال:2018-06-02

قند خون بالا منجر به دیابت نوع 2 نمی شود!

برای مدتی طولانی باور بر آن بود که گلوکز بالای خون منجر به دیابت نوع 2 می شود، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که گلوکز بالا معلول بیماری است؛ بیش از آن که علت آن باشد.

دیابت نوع 2 معمولا به این دلیل است که افراد مسن تر می شوند و سن بالاتر مشکلات پیچیده جدی مانند: مشکلات گردش خون، خطر بالاتر سکته مغزی و بیماری قلبی و آسیب به کلیه ها، اعصاب و چشم را ایجاد می کند.

به گفته دانشمندان سطوح بالاتری از متابولیت شناخته شده ای به نام متیل گلیوکسال(MG) منجر به اختلالات متابولیکی مرتبط با دیابت همراه با چاقی، قند خون بالا و مقاومت به انسولین می شود.

محققان می گویند: هنگامی که سطح قند خون در افراد با مصرف داروها کاهش می یابد، به نظر می رسد که در پی آن میزان سکته مغزی و حمله قلبی در افراد کاهش می یابد، ولیکن این کاهش نیز، حدی دارد. پیتر ناوروث، مدیر بیمارستان دانشگاه هایدلبرگ می گوید: زمانی که بیماران، قند خون خود را به آستانه دیابت کاهش می دهند، بسیاری از آن ها همچنان در معرض آسیب های عصبی و کلیوی قرار دارند که معمولا در افراد دیابتی دیده می شود. او معتقد است، دیابت نوع 2 علل مولکولی دارد که مربوط به گلوکز یا انسولین نیست.

مبتلایان به دیابت نوع 2 به سطوح بالایی از گلیوکسال(MG) گرایش دارند، بنابراین دانشمندان تصمیم گرفتند آن را دقیق تر بررسی کنند. پزشکان به طور سنتی باور دارند که سطح بالای گلیوکسال(MG) ناشی از گلوکز بالای خون، مسوول آسیب های شناخته شده در دیابت می باشد. اکنون محققان معتقدند این باور می تواند نادرست باشد.

بنابراین یکی از درمان های بالقوه که می تواند به صورت طبیعی برای دیابت رخ می دهد کارنوزین مولکولی است. مطالعات در حال انجام و نتایج اولیه نشان می دهند که این مکمل، نوید دهنده کاهش سطح قند خون و پیچیدگی های دیابت می باشد.

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از دیابت و حتی درمان آن، یک سبک زندگی سالم است. خوردن یک رژیم غذایی غنی از محصولات آلی و اجتناب از شکر همراه با وزن مناسب و ورزش منظم، سبک زندگی سالم را نوید می دهد.

افزایش نسبت دیابت در بزرگسالان از 4.7 درصد در سال 1980 به بیش از 8.5 درصد در حال حاضر، اهمیت درک عمیق تری از این بیماری را دو چندان می کند.

http://www.diabetessciencenews.com/

http://science.naturalnews.com/diabetes.html

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2018-03/gcrc-dah031218.php

دیدگاهتان را بنویسید