جلوگیری و درمان دیابت_نوع_1 با متیل دوپا!

تاریخ ارسال:2018-04-23

جلوگیری و درمان دیابت_نوع_1 با متیل دوپا!

پژوهشگرانی از کلرادو و فلوریدا دریافتند که دارویی که معمولا برای کنترل فشار خون مورد استفاده قرار می گیرند می تواند کاربری دیگری نیز داشته باشد؛ جلوگیری و درمان دیابت نوع 1!

دیابت نوع 1 وضعیتی است که سلولهای بتای پانکراس قادر به تولید انسولین کافی نیستند؛ هورمونی که سطح قند خون را تنظیم می کند.

اعتقاد بر این است که دیابت نوع 1؛ فرآیندی خود ایمنی است که در آن سلول های ایمنی به اشتباه به سلول های بتا حمله و آن ها را تخریب می کنند.

حدود 5 درصد از همه موردهای دیابت، دیابت نوع 1 است. این بیماری بیشتر در دوران کودکی، نوجوانی یا ابتدای بزرگسالی تشخیص داده می شود، ولیکن در هر سنی می تواند گسترش یابد.

در حالی که علت دقیق دیابت نوع 1 همچنان یک رمز و راز باقی مانده است، دکتر میشلز و تیم او یادآور می شوند که حدود 60 درصد از کسانی که در معرض خطر بیماری هستند دارای مولکولی به نام DQ8 هستند که پژوهش های پیشین، آن را به شروع دیابت نوع 1 مرتبط نموده اند.

با توجه به این موضوع، پژوهشگران بر این اندیشه اند که مسدود کردن مولکول DQ8 می تواند یکی از راه های جلوگیری از دیابت نوع 1 باشد.

این پژوهش مشترک با دکتر آرون میشلز؛ استاد دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو در آرورا، در مجله “تحقیقات بالینی” منتشر شده است.