توافقنامه سه جانبه تیپیکو، یونیدو و ایدرو منعقد می‌شود

تاریخ ارسال:2023-07-06

توافقنامه سه جانبه تیپیکو، یونیدو و ایدرو منعقد می‌شود

توافقنامه سه جانبه تیپیکو، یونیدو و ایدرو در حوزه‌های مختلف دارویی و با محوریت گیاهان دارویی منعقد می‌شود. باتوجه به پروژه مشترک یونیدو و ایدرو در خصوص توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی و همچنین اهمیت گیاهان دارویی در تولید ماده موثره دارویی، هلدینگ دارویی تامین به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های دارویی کشور با دارا بودن یکی از فعال‌ترین شرکت‌های گیاهان دارویی (شیرین دارو) ضلع سوم این برنامه مشترک قرار می‌گیرد.
در این توافقنامه توسعه کامل زنجیره ارزش گیاهان دارویی از طریق تولید مبتنی بر قرارداد، محرومیت زدایی اشتغال محور روستایی، ایجاد BDS های منطقه‌ای و محلی، انتقال دانش و فناوری، خرید تضمینی، فرآوری و پالایش گیاهان دارویی و در نهایت عرضه محصولات به بازارهای جهانی مورد توجه و موافقت است. در حوزه مارکتینگ بطور ویژه همکاری مشترک با هدف توسعه بازار گیاهان دارویی و محصولات دارویی صورت خواهد پذیرفت و با توجه به ظرفیت جهانی یونیدو، زیرساخت‌های ایدور و پتانسیل‌های تولیدی تیپیکو امکان ورود به بازارهای جهانی با محوریت آمریکای لاتین و آفریقا وجود خواهد داشت.
شایان ذکر است یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) یک سازمان تخصصی بین المللی است که مقر آن در وین بوده و هدف اصلی این سازمان ارتقا و تسریع توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه یا اقتصاد‌های در حال گذار و همچنین توسعه روابط صنعتی بین المللی است. ایدرو نیز سازمانی دولتی در ایران است، که در زمینه سرمایه‌گذاری و مدیریت در حوزه‌های انرژی، شیمیایی، بازرگانی، خودروسازی، کشاورزی، کشتی‌سازی و راه‌آهن فعالیت می‌نماید.