بازدید سفیر کوبا از داروسازی فارابی

تاریخ ارسال:2022-07-02

بازدید سفیر کوبا از داروسازی فارابی

آقای آلبرتو گونزالس کاسالس به همراه اقای دکتر اعتباریان معاون غذا و دارو اصفهان و اقای دکتر شیروان چی مسئول امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شرکت داروسازی فارابی دیدار کردند. در ساعت 13 روز چهارشنبه 8 تیر ماه 1401 در جلسه ای که در سالن کنفرانس شرکت داروسازی فارابی برگزار شد، جناب اقای گونزالس کاسالس سفیر کوبا با دکتر علی همایونی مدیرعامل شرکت داروسازی فارابی دیدار کرد.آقای گونزالس کاسالس گفت: از اینکه در داروسازی فارابی پذیرای ما هستید تشکر می کنم ما با ایران روابط سیاسی خوبی داریم و به دنبال این هستیم که روابط را در بخش اقتصادی و بخصوص بهداشت و دارو افزایش دهیم.بین ایران و کوبا مذاکرات و توافقات دوجانبه ایی در زمینه همکاری های مختلف صورت گرفته که یکی از مهمترین بخش ها بخش داروست و ما سوابق خوبی در این زمینه با ایران در مورد تولید واکسن داشته ایم.ما امیدواریم که با کمک شما تحریم ها را بی اثر کنیم.ما از وزارت بهداشت ایران و سازمان غذاودارو تشکر می کنیم که باعث ارتباط ما و شما و سفر ما به اصفهان شد.فارابی شرکت بزرگی است و بواسطه تولید آنتی بیوتیک و در آینده داروهای ضد سرطان می تواند ظرفیت مناسب همکاری های بین کوبا و ایران باشد.

دکتر همایونی،مدیرعامل شرکت ضمن خوش آمد گویی به سفیر کوبا گفت: همکاری هایی در زمینه تولید واکسن بین دو کشور انجام شده است و ارتباط دو کشور در این زمینه بیش از ۱۵ سال می باشد. برای ما فرصت فروش فراورده های نهایی دارویی در کشور کوبا فرصت مناسبی جهت توسعه صادرات است .داروسازی فارابی با تولید محصولات با کیفیت و تلاش بر ارایه محصولات جدید در کوتاه ترین زمان ممکن به دنبال گسترش سبد محصولات و توسعه بازار است،در چند سال گذشته صادرات دارو به دلیل شرایط خاصی که بوجود آمد کم شد ولی ما به دنبال استفاده از فرصت های صادراتی هستیم. ما بزرگترین تولید کننده آنتی بیوتیک خوراکی در ایران هستیم و می توانیم نیاز های شما را در این بخش و در آینده در بخش داروهای ضد سرطان تامین کنیم.خوشحالم که جناب سفیر به عنوان یک مقام عالی رتبه از کشور کوبا در داروسازی فارابی حضور دارید و این نشان از جدیت شما در همکاری های متقابل دارد.

همچنین در حاشیه این دیدار سفیر کوبا به همراه مدیرعامل شرکت داروسازی فارابی و هیئت همراه از خط تولید شرکت داروسازی فارابی بازدید کردند.

روابط عمومی و امور بین الملل