خط مشی نظام مدیریت یکپارچه (IMS)
شركت داروسازي فارابي بعنوان يكي از بزرگترين توليدكنندگان فرآورده هاي دارويي ايران در راستاي اهداف انسان دوستانه و با مراعات اخلاق حرفه اي ودرك صحيح از اهميت و موقعيت خويش در ابعاد اجتماعي – اقتصادي نظام ملي سلامت و كيفيت زندگي مردم فعاليت مي نمايد.
از اين رو مديريت ارشد با استقرار نظام مديريت يكپارچه(IMS) مبتني بر الزامات استانداردهايISO 9001:2015، ISO 14001:2015 وISO 45001:2018 متعهدمي گرددتابارعایت الزامات قانونی و سایر الزامات و تحقق اهداف زير، شاهد بهبود مستمر در سیستم های مدیریتی مذکور بوده وشركت را در مسير تعالي سازماني و موفقيت پايدار هدايت نمايد:
1- توليد محصولات با كيفيت مطابق با ضوابط و مقررات بهينه توليد فرآورده هاي دارويي (GMP) و ديگر استانداردهاي ملي و بين المللي.
2- بهبود سطح رضايتمندي مشتريان و ديگر طرف های ذينفع وتوسعه ارتباط با آنان.
3- ارتقاء سطح آگاهي و شايستگي کاركنان در فعاليتهاي سازمان از طريق آموزشهاي لازم و همچنین توسعه مشارکت آنها جهت بهبود در تولید محصول با کیفیت ، حفاظت از محیط زیست و ایجاد محیط کاری ایمن.
4- افزايش بهره وري از طريق بهبود مستمر فرآيندها ، استفاده بهينه از منابع وکاهش هزینه ها.
5- مديريت بر پیشگیری و یاکاهش آلايندههاي زيست محيطي.
6- نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و سلامت شغلی کارکنان از طریق به حداقل رساندن خطرات ناشی از کار برای کارکنان و دیگر طرفهای ذینفع.
بیانیه ماموریت
شرکت داروسازی فارابی به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه TPICO در زمینه طراحی و تولید انواع فرآورده های دارویی انسانی، برای خدمت رسانی به نیازهای دارویی بیماران و جامعه پزشکی و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت انسان ها با به کارگیری موثر منابع و دانش روز، کارکنان متخصص و رعایت آخرین استانداردهای معتبر جهانی فعالیت می نماید.
چشم انداز
تبديل شدن به برترين شركت داروسازي در كشور ايران و برند مطرح در منطقه تا سال ۱۴۰۴
اين چشم انداز در اهداف زير دنبال خواهد شد:
فروش محصولات دارويي به ميزان ۱۰ درصد رشد سالانه تا سال ۱۴۰۴
افزایش سالانه سهم صادرات به ميزان ۱۵ درصد تا سال ۱۴۰۴
رشد سودآوري به ميزان ۵ درصد رشد سالانه تا سال ۱۴۰۴
افزايش نوآوري در ارائه محصولات جديد به ميزان ۵ محصول جديد در هرسال
بيشترين سهم بـازار داخلي در زمينه توليد داروهاي آنتي بيوتيك خوراكي تا سال ۱۴۰۴
یکی از برندگان جايزه ملي كيفيت ايران در سطح تنديس تا سال ۱۴۰۴
اصول اخلاقی شرکت داروسازی فارابی
ما مديران وكاركنان شركت داروسازي فارابي با تشخيص اهميت اثربخشي محصولاتمان در سلامت و كيفيت زندگي مردم، ضمن پذيرش تعهد شخصي به حرفه مان و اجتماعي كه به آن خدمت مي كنيم، خود را به رعايت رفتار اخلاقي و حرفه اي در مقابل ذينفعان متعهد دانسته و خود را ملزم مي دانيم كه:
تصميماتمان بر پايه ي استانداردهاي ايمني، بهداشت حرفه اي و منافع عمومي باشد و مواردي را كه ممكن است با آن ها انطباق نداشته باشد را سريعا به مسئولين خود اطلاع دهيم
از تضاد منافع با ذينفعان (قانون و قانون گذار، جامعه، سهامداران، محيط زيست، مشتريان و كاركنان) اجتناب كنيم
در برآوردها وطرح ادعاها با توجه به اطلاعات در دسترس، صادق و واقع بين باشيم
دانش خود را نسبت به فناوري هاي جديد و كاربرد مناسب آن ارتقاء دهيم
انتقاد درست از موضوعات را در دستور کار قرار داده و متقابلاً پذیرای انتقادها و پیشنهادها باشیم
به اشتباه ها اعتراف کرده و آن ها را اصلاح نمايیم و به صورت مناسب از منتقدین وپیشنهاد دهندگان قدردانی نماییم
با همه افراد صرف نظر از نژاد، مذهب، مليت، جنسيت و … رفتاري منصفانه داشته باشيم
از وارد كردن لطمه به ديگران، اموال، اشتهار يا اشتغالشان از طريق ادعاهاي نادرست و يا كينه جويانه اجتناب ورزيم
رشاء و ارتشاء را در همه اشكال آن رد كرده و از آن بيزاري جوييم
در ارتقاء برند خود بكوشيم و هويت سازماني را تقويت كنيم
بيانيه ارزش ها
اهتمام به تولید محصول با کیفیت مطلوب و با هدف رضایت مصرف کننده و سودآوری برای شرکت
رعایت و احترام به حقوق مصرف کننده و جلب رضایت کلیه طرف های ذینفع
صداقت، امانت، درستکاری و مسئولیت پذیری در قبال ذینفعان
صیانت از محیط زیست در راستای احترام به جامعه و توجه به توسعه پایدار
نگهداری، پرورش و تعالی کارکنان به عنوان ارزشمندترین سرمایه شرکت
ایجاد بستر مناسب برای تغییر در جهت نوآوری و خلاقیت
منشور تعالی سازمانی
خلق ارزش های مطلوب برای همه ذینفعان
رهبری دوراندیش و الهام بخش، همراه با ثبات در مقاصد
تصمیم گیری و مدیریت سازمان از طریق مجموعه ای از سیستم ها، فرآیندها و واقعیت های مرتبط و به هم پیوسته
جلب مشارکت حداکثری کارکنان از طریق توسعه ارتباطات و دخیل نمودن آنان در امور
پایش مستمر وضعیت موجود و ایجاد تغییر به منظور نوآوری و خلق فرصت های بهبود با استفاده از یادگیری
شناسایی نیازهای حال و آینده مشتریان و تلاش برای پاسخگویی موثر به انتظارات ذینفعان
حمایت و توانمند نمودن کارکنان به منظور ارتقاء مستمر کیفیت محصول
تمرکز بر بهبود فرآیندهای مرتبط با کیفیت محصول در جهت رضایت مشتریان و طرف های ذینفع
توسعه شراکت ها و منابع و حفظ همکاری هایی که برای سازمان ارزش افزوده ایجاد می کنند
دستیابی به اهداف استراتژیک و نتایجی که رضایت کلیه ذینفعان سازمان را در برداشته باشد
ما با اعتقاد قلبی و عزمی راسخ، ضمن مشارکت در این امر به تقویت وحمایت از فرهنگ سرآمدی در سطح سازمان می اندیشیم