⁠افراد بیش فعال چگونه می توانند بر مشکلات زندگی جنسی خود غلبه کنند؟

تاریخ ارسال:2018-05-20

⁠افراد بیش فعال چگونه می توانند بر مشکلات زندگی جنسی خود غلبه کنند؟

اختلال بیش فعالی- کمبود توجه (ADHD) باعث ایجاد نشانه های گوناگونی شامل: بیش فعالی، مشکلات توجه و تمرکز و رفتاری می شود. اختلال بیش فعالی، همچنین بر روابط عاطفی و عاشقانه، حس اعتماد به نفس، و نیز توانایی انجام رابطه جنسی تاثیر می گذارد. این نشانگرها برای تشخیص اختلال بیش فعالی کاربردی ندارند، زیرا ممکن است به علت عارضه جانبی داروهایی باشد که برای درمان استفاده می شوند.
اگر چه ADHD در دوران کودکی اغلب تشخیص داده می شود، اما بر زندگی بسیاری از بزرگسالان تاثیر می گذارد. برخی بزرگسالان مبتلا به ADHD تغییر در زندگی جنسی خود را تجربه کرده اند.
برای غلبه بر مشکلات جنسی تکنیک ها و استراتژی های مقابله ای وجود دارد که افراد مبتلا به ADHD برای بهبود روابط جنسی از آن ها بهره می گیرند:
1. ارتباط بسیار حیاتی است. بحث درمورد مسائل جنسی با شریک زندگی به آن ها کمک می کند تا هر گونه حس عدم اطمینان را کاهش دهند.

2. فضاهای عاشقانه و جنسی شامل استفاده از بسیاری از حواس، مانند بو و لمس می باشد. آن ها باید اجازه دهند که شریک زندگی دریابد که این فضا را چگونه آماده کند.

3. برای برخی مردمان موسیقی یا سر و صدای زمینه ای آرامبخش به نظر می رسد، ولیکن افراد بیش فعال با این گونه سر و صداها دچارحواس پرتی می شوند.

4. تلاش برای تمرکز بر آنچه که در زمان حال اتفاق می افتد، به حفظ تمرکز فرد کمک می کند. یادگیری تمرکز طول می کشد و نیاز به تمرین دارد. فعالیت های “ذهن آگاهی” مانند: مراقبه، تمرینات تنفسی یا یوگا، شروع خوبی برای افزایش تمرکز به نظر می رسند.

5. گاهی اوقات با تنظیم برنامه و چسبیدن به آن، می توان بر مشکلات جنسی غلبه نمود.

انجام این فعالیت ها با شریک زندگی پیش از رابطه جنسی به آرامش هر دو نفر کمک می کند و به آن ها اجازه می دهد تا به فضای آرام و اطمینان بخش دست پیدا کنند.

?برگرفته از منبع:
https://www.medicalnewstoday.com/articles/321860.php

 

دیدگاهتان را بنویسید