یکی از راه های محافظت در برابر دیابت_نوع_1؛ هدف قرار دادن میکروبیوتای خاص در روده!

تاریخ ارسال:2018-04-23

یکی از راه های محافظت در برابر دیابت_نوع_1؛ هدف قرار دادن میکروبیوتای خاص در روده!

محققان دانشگاه کوئینزلند استرالیا، تغییرات در میکروبیوتای(ریزاندامگان همزیست) روده ی جوندگان و انسانهایی که در معرض خطر بالای ابتلا به دیابت نوع 1 قرار دارند را کشف نمودند.

علاوه بر این،دانشمندان بر این باورند که این تغییرات میکروبیوتای(Microbiota) روده منجر به مستعد بودن ژنتیکی به دیابت نوع 1 و همچنین تغییرات در عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

دکتر اِما همیلتون ویلیامزو همکاران اش، از موسسه تحقیقاتی دانشگاه کوئینزلند می گویند: یافته های آنها نشان می دهد که هدف قرار دادن میکروبیوتای روده از دیابت نوع 1 جلوگیری کند.

در دیابت نوع 1، سیستم ایمنی بدن به اشتباه سلولهای بتا یا آنهایی را که انسولین تولید می کنند را در پانکراس تخریب می کند. در نتیجه، انسولین به اندازه کافی تولید نمی شود و این می تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود.

دیابت نوع 1 حدود 5 درصد از موارد دیابت را تشکیل می دهد و شروع این بیماری در دوران کودکی، نوجوانی و ابتدای بزرگسالی بیشتر است.
این نتایج اخیرا در مجله Microbiome منتشر شده است.

دکتر اِما همیلتون ویلیامزو همکاران اش، از موسسه تحقیقاتی دانشگاه کوئینزلند می گویند: یافته های آنها نشان می دهد که هدف قرار دادن میکروبیوتای روده از #دیابت_نوع_1 جلوگیری کند.