چگونگی اثر بخشی مصرف مکمل های آهن در دوران بارداری

تاریخ ارسال:2018-01-08

چگونگی اثر بخشی مصرف مکمل های آهن در دوران بارداری

گلبول های قرمز مهم اند، زیرا آنها اکسیژن را به جاهای گوناگون بدن می رسانند. آهن, ماده غذایی مورد نیاز بدن است زیرا نقش کلیدی در تولید گلبول های قرمز جدید دارد. پژوهش های گوناگونی در کشورهای سراسر جهان انجام شده تا نشان دهد, کمبود آهن در دوران بارداری نادیده گرفته شده است. در این باره, یک پژوهش نشان داد, موارد کم خونی در دوران بارداری به طور گسترده ای از 17-31 درصد در اروپا و آمریکای شمالی, 53-61 درصد در آفریقا و 44 تا 53 درصد در جنوب شرقی آسیا متغیر است. بیماری کم خونی؛  زمانی رخ می دهد که تعداد گلبول های قرمز خون شما کافی نباشد.

پژوهش های اخیر میزان کم خونی و کمبود آهن را در دوران بارداری با توجه  به سیاست های مدون ایالات متحده و کانادا درباره مصرف مکمل آهن بررسی نموده اند تا دریابند که مکمل های آهن باعث ایجاد اثرات مضر برای نوزادان می شود یا نه. نتایج این بررسی اخیرا در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شده است. این پژوهشگران همچنین می خواستند دریابند که چگونه عوامل مختلف نظیر رژیم غذایی و چاقی بر پاسخ های زنان باردار به مکمل های آهن (مثبت یا منفی) تاثیر می گذارد.

سپس نمونه ای از مطالعات پیشین را انتخاب کردند تا به طور انتقادی به تجزیه و تحلیل و شناسایی روند و یا شکاف در آنها بپردازند. پس از انجام بررسی های گوناگون، نویسندگان نتیجه گرفتند که نتایج  برآمده از مطالعات متعدد از اثربخشی مکمل آهن قبل از بارداری برای بهبود سلامتی مادران و نوزادان حمایت  نمی کند.

https://www.medicalnewsbulletin.com/universal-iron-supplement-policies-iron-deficiency-pregnancy/

مکمل برتر آهن و فولیک اسید؛ کپسول ففار(FEFAR) داروسازی فارابی

دیدگاهتان را بنویسید