آخرین بروزرسانی: ۲۱-۱۰-۱۳۹۶

روابط عمومی و امور بین الملل

روابط عمومی و امور بین الملل

روابط عمومی

امروزه روابط عمومی علاوه بر نقش موثرو محوری که در عرصه های اجتماعی، ارتباطی و فرهنگی در سطح جوامع ایفا می نماید، در حوزه های اقتصادی و تجاری نیز به خوبی و شایستگی توانسته است جایگاه خود را بیابد و با بهره مندی از علوم مختلف و ابزارهای گوناگون و با هدف توسعه کسب و کارها در جهت ارائه خدمت به بشریت و توسعه رفاه اجتماعی، ایجاد، تنظیم و تحکیم ارتباطات و تعاملات بنگاه های اقتصادی با جامعه را در فضای  رقابتی بازارها و با تکیه بر جلب رضایت مصرف کنندگان و پاسخ به نیازهای آنان مدنظر دارد. لذا شناخت نیازها و دریافت نقطه نظرات و شفاف سازی فعالیت ها در خصوص مسئولیت های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی سازمان و ارائه اطلاعات به ذینفعان، مهم ترین و اصلی ترین وظیفه روابط عمومی در یک بنگاه اقتصادی است. به بیان دیگر روابط عمومی “موتور محرکه” تعاملات پویا، مستمر و اثربخش با ذینفعان است.
شرکت داروسازی فارابی به عنوان یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین شرکت های داروسازی کشور و منطقه که نقش تعیین کننده ای در تولید و تامین نیازهای دارویی بویژه فرآورده های مهم و حیاتی آنتی بیوتیک برای درمان بیماران را دارد، با درک صحیح و مسئولانه از جایگاه این حرفه، همزمان با آغازین روزهای بهره برداری شرکت در سال ۱۳۷۱ اقدام به ایجاد واحد روابط عمومی و امور بین الملل نمود و با برقراری تعامل دو سویه با ذینفعان، علاوه بر تسهیل فرآیندهای ارتباطی شرکت، سعی نموده است در تبیین و نهادینه سازی این حرفه در راستای معرفی صنعت داروسازی به عنوان یکی از صنایع استراتژیک و در جهت تقویت باورهای عمومی به دانش و توانمندی های علمی و فنی دانشمندان و متخصصان و دست اندر کاران این صنعت در سطح جامعه و نیز بازارهای هدف صادراتی تلاش و فعالیت نماید.
در این راستا واحد روابط عمومی و امور بین الملل شرکت داروسازی فارابی بر اساس “طرح جامع ارتباطات”  برنامه های ارتباطی متنوع و ویژه ای را برای ذینفعان شرکت شامل: بیماران، پزشکان، داروخانه ها، شرکت های توزیع، کارکنان، تامین کنندگان، پیمانکاران، سهامداران، جامعه و … طراحی، تدوین و اجرا نموده و با استفاده از ابزارهای مختلف ارتباطی سعی نموده است علاوه بر اطلاع رسانی هدفمند و اثربخش در یک تعامل دو سویه، دیدگاه های ذینفعان را برای بهبود مستمر فرآیندها دریافت، تجزیه و تحلیل و مورد استفاده قرار دهد.