چشم اندازه و ماموریت

خط مشی نظام مدیریت یکپارچه (IMS)

شرکت داروسازی فارابی بعنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان فرآورده های دارویی ایران در راستای اهداف انسان دوستانه و با درک صحیح از اهمیت و جایگاه این مجتمع نوین داروسازی در تامین نیازهای دارویی بیماران، با مراعات اخلاق حرفه ای و نیز توجه به موقعیت خویش در ابعاد اجتماعی– اقتصادی نظام ملی سلامت به منظور خدمت رسانی به انسان ها و ارتقاء سلامت و کیفیت زندگی مردم فعالیت می نماید. از این رو مدیریت ارشد با استقرار نظام مدیریت یکپارچه (IMS) مبتنی بر الزامات استانداردهای ISO14001:2004، ISO9001:2008 و OHSAS18001:2007 متعهد می گردد تا با تلاش در جهت بهبود مستمر نظام مدیریت کیفیت، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی و توجه به سلامت کارکنان، از طریق تحقق اهداف زیر شرکت را در مسیر تعالی سازمان و موفقیت پایدار هدایت نماید:

  • تولید محصولات با کیفیت مطابق با ضوابط و مقررات بهینه تولید فرآورده های دارویی (GMP) و دیگر استانداردهای ملی و بین المللی

  • ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان و دیگر ذینفعان و بهبود و توسعه ارتباط با آنان

  • توسعه بازار(داخلی و خارجی) از طریق افزایش سبد محصول، تحقیق، تجزیه و تحلیل موقعیت بازار و بسط عملکردها در حوزه تحقیق و توسعه

  • افزایش سطح مشارکت کارکنان در فعالیت های سازمان، پرورش، خلاقیت، نوآوری، ارتقاء سطح آگاهی و شایستگی آنها از طریق آموزش های لازم و ایجاد بستر مناسب با هدف شایسته سالاری در جهت تعالی کارکنان

  • افزایش بهره وری از طریق بهبود مستمر فرآیندها، مدیریت هزینه ها، انرژی و ضایعات

  • کنترل و مدیریت آلاینده های زیست محیطی و تلاش در راستای مصرف بهینه منابع

  • بهبود عملکرد ایمنی و بهداشت حرفه ای کارکنان و پیمانکاران فرعی از طریق به حداقل رسانیدن ریسک های مربوطه

بیانیه ارزش ها

شرکت داروسازی فارابی به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه TPICO در زمینه طراحی و تولید انواع فرآورده های دارویی انسانی، برای خدمت رسانی به نیازهای دارویی بیماران و جامعه پزشکی و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت انسان ها با به کارگیری موثر منابع و دانش روز، کارکنان متخصص و رعایت آخرین استانداردهای معتبر جهانی فعالیت می نماید.

بديل شدن به برترين شركت داروسازي در كشور ايران و برند مطرح در منطقه تا سال ۱۴۰۴
اين چشم انداز در اهداف زير دنبال خواهد شد:

چشم انداز

تبديل شدن به برترين شركت داروسازي در كشور ايران و برند مطرح در منطقه تا سال ۱۴۰۴
اين چشم انداز در اهداف زير دنبال خواهد شد:

  • فروش محصولات دارويي به ميزان ۱۰ درصد رشد سالانه تا سال ۱۴۰۴

  • افزایش سالانه سهم صادرات به ميزان ۱۵ درصد تا سال ۱۴۰۴

  • رشد سودآوري به ميزان ۵ درصد رشد سالانه تا سال ۱۴۰۴

  • افزايش نوآوري در ارائه محصولات جديد به ميزان ۵ محصول جديد در هرسال

  • بيشترين سهم بـازار داخلي در زمينه توليد داروهاي آنتي بيوتيك خوراكي تا سال ۱۴۰۴

  • يكي از برندگان جايزه ملي كيفيت ايران در سطح تنديس تا سال ۱۴۰۴

اصول اخلاقی شرکت داروسازی فارابی

ما مديران وكاركنان شركت داروسازي فارابي با تشخيص اهميت اثربخشي محصولاتمان در سلامت و كيفيت زندگي مردم، ضمن پذيرش تعهد شخصي به حرفه مان و اجتماعي كه به آن خدمت مي كنيم، خود را به رعايت رفتار اخلاقي و حرفه اي در مقابل ذينفعان متعهد دانسته و خود را ملزم مي دانيم كه:

  • تصميماتمان بر پايه ي استانداردهاي ايمني، بهداشت حرفه اي و منافع عمومي باشد و مواردي را كه ممكن است با آن ها انطباق نداشته باشد را سريعا به مسئولين خود اطلاع دهيم

  • از تضاد منافع با ذينفعان (قانون و قانون گذار، جامعه، سهامداران، محيط زيست، مشتريان و كاركنان) اجتناب كنيم

  • در برآوردها وطرح ادعاها با توجه به اطلاعات در دسترس، صادق و واقع بين باشيم

  • دانش خود را نسبت به فناوري هاي جديد و كاربرد مناسب آن ارتقاء دهيم

  • انتقاد درست از موضوعات را در دستور کار قرار داده و متقابلاً پذیرای انتقادها و پیشنهادها باشیم

  • به اشتباه ها اعتراف کرده و آن ها را اصلاح نمايیم و به صورت مناسب از منتقدین وپیشنهاد دهندگان قدردانی نماییم

  • با همه افراد صرف نظر از نژاد، مذهب، مليت، جنسيت و … رفتاري منصفانه داشته باشيم

  • از وارد كردن لطمه به ديگران، اموال، اشتهار يا اشتغالشان از طريق ادعاهاي نادرست و يا كينه جويانه اجتناب ورزيم

  • رشاء و ارتشاء را در همه اشكال آن رد كرده و از آن بيزاري جوييم

  • در ارتقاء برند خود بكوشيم و هويت سازماني را تقويت كنيم

بيانيه ماموريت

  • اهتمام به تولید محصول با کیفیت مطلوب و با هدف رضایت مصرف کننده و سودآوری برای شرکت

  • رعایت و احترام به حقوق مصرف کننده و جلب رضایت کلیه طرف های ذینفع

  • صداقت، امانت، درستکاری و مسئولیت پذیری در قبال ذینفعان

  • صیانت از محیط زیست در راستای احترام به جامعه و توجه به توسعه پایدار

  • نگهداری، پرورش و تعالی کارکنان به عنوان ارزشمندترین سرمایه شرکت

  • ایجاد بستر مناسب برای تغییر در جهت نوآوری و خلاقیت

منشور تعالی سازمانی

  • خلق ارزش های مطلوب برای همه ذینفعان

  • رهبری دوراندیش و الهام بخش، همراه با ثبات در مقاصد

  • تصمیم گیری و مدیریت سازمان از طریق مجموعه ای از سیستم ها، فرآیندها و واقعیت های مرتبط و به هم پیوسته

  • جلب مشارکت حداکثری کارکنان از طریق توسعه ارتباطات و دخیل نمودن آنان در امور

  • پایش مستمر وضعیت موجود و ایجاد تغییر به منظور نوآوری و خلق فرصت های بهبود با استفاده از یادگیری

  • شناسایی نیازهای حال و آینده مشتریان و تلاش برای پاسخگویی موثر به انتظارات ذینفعان

  • حمایت و توانمند نمودن کارکنان به منظور ارتقاء مستمر کیفیت محصول

  • تمرکز بر بهبود فرآیندهای مرتبط با کیفیت محصول در جهت رضایت مشتریان و طرف های ذینفع

  • توسعه شراکت ها و منابع و حفظ همکاری هایی که برای سازمان ارزش افزوده ایجاد می کنند

  • دستیابی به اهداف استراتژیک و نتایجی که رضایت کلیه ذینفعان سازمان را در برداشته باشد

  • ما با اعتقاد قلبی و عزمی راسخ، ضمن مشارکت در این امر به تقویت وحمایت از فرهنگ سرآمدی در سطح سازمان می اندیشیم